9 Ağustos 2010 Pazartesi

Güle güle sevdiğim tatlılar, merhaba yeşil dünya


Gebelik diyabetine sahip olduğumu öğrendikten sonra, hayat artık hiç de toz pembe değildi. O severek yediğim tatlılar, dondurmalar, arada annemle yaptığım pasta, börek kaçamakları sona ermişti. Hamile biri için bu nasıl bir duygu, anlatmaya gerek var mı? Elinden pamuk şekeri alınmış bir çocuk gibi içim buruk ve hüzünlü.

Öyle çok tatlı delisi olan, kilolu biri de değilim. Nereden buldu beni bu kendisi acı, adı tatlı şeker hastalığı.

Neyse ki, artık "Acaba kaç kilo alacağım" korkusundan kurtulmuş oldum. Çin işkencesi diyet listem beni bu sorudan kurtarmayı başardı. Seni seviyorum diyet listesi, bana hamilelikte de disiplin getirdiğin için.

Şimdi gelelim şu bol sebzeli meyveli, ama hiç şekersiz diyet listemize. Neler mi var diye bir soru duydum sanki? Neler demeyelim de Neycikler diyelim kendilerine.

İşte listemiz. (aslında klasik zayıflama diyetlerinden pek de farkı yok. Hani şu ilkbaharda başlayıp da 2 hafta zor dayandığımız diyet listeleri. Ama hamileyim ben yahuuuuu:()

SABAH:

- 2 dilim kepek ekmeği (dilimleri abartmayalım lütfen)
- 2 dilim beyaz peynir (ben bazen bir dilimini kaşar peyniri olarak yiyorum)
- 5-8 tane zeytin
- Sınırsız domates, salatalık (ne kadar sınırsız olabilir ki, çok merci:)
- Haftada 4 kez yumurta
- Açık bir bardak şekersiz çay

ARA:

- 1 bardak yarım yağlı süt

ÖĞLE:

- 2 dilim kepek ekmeği
- Bir tabak dolu dolu sebze yemeği
- 1 kase yoğurt
- Sınırsız salata

ya da

- 150 gr et (150 gr= avuç içi kadar tavuk, balık, et, ya da 5 adet köfte)
-Sınırsız salata

Eğer 1 dilim kepek ekmeğinizden vazgeçebilirseniz. Onun yerine şunlardan birini yiyebilirsiniz.

- 3 yemek kaşığı pilav ya da makarna
- 1 kase çorba
- 1 küçük patates

İKİNDİ:

Aşağıdakilerden herhangi biri:

- 1 porsiyon meyve
- 1 avuç kuruyemiş
- 1 kase yoğurt
- 1 bardak süt
- 2 galeta ve 1 dilim peynir (benim favorim:)

AKŞAM:

- Öğlen yediklerinizi değiştireceksiniz. Sebze yediyseniz et, et yediyseniz sebze yemeği olacak.

GECE:

-
İkindide olanlardan herhangi biri.

KESİNLİKLE YASAK OLANLAR:

Şeker içeren tüm ürünler, çikolata (ahh ah), bal, reçel, pekmez, nutella, meyve suları.

KAÇAMAK YAPABİLECEKLERİNİZ:

Katı yağ, kaymak, çörek, börek, simit.

İşte listemiz bu kadar. Kombinasyon tablosu yaparsanız, aslında öğünleri çeşitlendirmek mümkün. 1 dilim kepek ekmeği yerine, bir gün çorba, diğer gün pilav ya da makarna yiyebilirsiniz. Mesela az yağlı etli patates yemeği olabilir. İkindi de galeta peynir yerine, bir dilim yağzsız peynirli börek gibi.

Daha ne olsun canım, siz de yani:)

Bu diyeti harfi harfine uyguladıktan sonra, haftada bir kez açlık, iki kez tokluk kan şekerinizi ölçmeniz gerekiyor. Bunun için evde ölçüm yapabileceğiniz cihazlar var. Kendi kendinize iğne batırmaya alışın:) Ben Accu-Chek Go adında bir ürün aldım. Cihaz ve 50 adet test bandını eczaneden 90 TL'ye aldım. Ancak Sirkeci'de fiyatlar bir miktar daha ucuz sanırım.

Şimdilik diyetim iyi sonuç verdi:) doğuma kadar 2,5 ay daha bunu uygulayacağım. Eğer diyet sonuç vermez ise insülüne başlamak gerekiyor. Ama genelde diyet işe yarıyor.

Güle güle tatlılar, yaşasın sağlıklı dünya...

Bizim oğlan, şekeri pek sevdi demek ki. Tosuncuk yolda:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder