11 Ağustos 2010 Çarşamba

Bebeğimin İhtiyaçları

Kötü düşünceleri, testleri, sıkıntıları geride bırakıp artık alışverişe çıkmanın tam zamanı. Aslında 4. aydan itibaren dayanamayıp, ufak tefek şeyler almaya başlamıştım. O muhteşem, gördüğünüzde çığlık atmak istediğiniz minik bodyler, ufak çoraplar derken aslında kıyafet anlamında bizim oğlanın dolabını doldurmuşuz:)


Kendinizi şımartmanın dışında, elzem olan ihtiyaçlar var. Bunun için aşağıdaki gibi bir liste çıkardım. Bu listeyi tamamlamadan önce birkaç piyasa araştırması yapıp, deneyimli annelerin tavsiyelerini de dinledim. Mağaza isimlerini ve genel fiyat listesini daha sonra paylaşacağım. Önce nelere ihtiyacımız varmış bir bakalım. Yoksa ihtiyaç fazlası şeyler bizi iflasın eşiğine sürükleyecek:)


BEBEĞİN İHTİYAÇLARI



GİYİM İHTİYAÇLARI


- Hastane çıkış seti (birçok mağaza da mevcut, bir tane almakta fayda var. İçinde yaklaşık 7 parça kıyafeti oluyor)
- Body (mevsime göre yarım kollu, kolsuz ya da uzun kollu bodyler. Sayısı size bağlı. Ben şimdilik 8 tane yenidoğan, 10 tane de 0-3 ay bedene göre aldım.)
- Tulum (ilk aylarda en çok giydiği şeylerden biri. Zevkinize göre alabilirsiniz. Ben şimdilik 6 tane aldım.)
- Alt üst pijama ya da eşofman takımı (alt üst ayrı takımlar giydirme kolaylığı açısından tercih edilebilir. Ben 2 pijama, 2 eşofman takımı aldım)
- Çorap ve patik (en az 5 tane çorabı olmalı. Mevsime göre yün, polar ya da pamuklu patikte alınabilir. 2 adet patik yeterli.)
- Bebek başlığı ya da şapka (özellikle pamuklu olanları tercih edin.)
- Yelek ve Hırka (Özellikle kışın yün ya da pamuklu hırka almak şart. 2 hırka, 2 yelek yeterli)
- Mont ya da Dışarı tulumu (mevsim kışsa atkı, eldiven gibi aksesuvarları da unutmayın. 1 mont, 1 dışarı tulumu yeterli olacaktır.)

Bunun dışında, minik beyler ve hanımlar için sınırsız sayıda kıyafet var. Pantolanlar, gömlekler, t-shirtler, etekler, elbiseler vs. Ancak bu kıyafetleri 3. aydan itibaren almak daha doğru sanırım. Yukarıda yazdıklarım doğar doğmaz ihtiyacı olacak temel kıyafetler.

BEBEK BAKIM VE TEMİZLİK ÜRÜNLERİ



Yenidoğan bezi (1 numara olacak. 2-5 kg bebekler için)
Tırnak makası
Tarak ve fırça
Bakım çantası
İlaç kaşığı
Termometre
Ateş ölçer
Göbek bağı için doktorun önereceği temizleme malzemeleri
Altı için Islak Mendil
Temizleme havluları ya da tülbentler
Alt değiştirme yatağı ya da örtüsü
Steril pamuk toplar (Bebeğin göz ve kordon temizliği için)
Önlük ve Kusmuk bezi (Bunlardan bolca almak lazım. Ben 5 tane önlük, 12 tane de kusmuk bezi aldım. Mermer şahi olanları süper. Bunun yanında havlu olanlarını da almak şart. Sayısı size bağlı)
Steril gazlı bez


BANYO İÇİN



Bebek küveti ve filesi (çeşitli modelerde mevcut. File olarak içine köpük konmuş yumuşak fileleri tercih edebilirsiniz.)
Banyo süngeri (mutlaka doğal sünger olmalı)
Başlıklı bebek havlusu (En az 3 tane olmalı)
Bebek şampuanı, sabunu, bebek losyonu, yağı ve pişik kremi (markası size kalmış. Nivea ya da Mustela en çok tercih edilen markalar)
Banyo termometresi

EMME VE BESLENME İHTİYAÇLARI


Yalancı emzik (Kauçuk ve silikon uçlu olanları var. Tercihi bebek yapıyor:) İkisinden de almakta fayda var)
Emzik Kutusu
Biberon (Cam olanları daha sağlıklı)
Biberon temizleyici fırça ve sterilazyon makinesi (bebeğinizi uzun süre emzirebilecekseniz, makineye çok gerek yok)
Diş kaşıyıcı

ODASI İÇİN İHTİYAÇLAR

Bebek karyolası
Yatak
Gardırop
Şifonyer
Nevresim takımı, çarşaf
Kenar minderi
Oda termometresi
Battaniye, pike, yorgan (Bebekler 1 yaşına kadar yorgan ve yastık kullanmıyorlar. Onun yerine, mevsime göre, polar ya da pamuklu battaniye ya da pike tercih edilebilir. Ben 2 tane battaniye aldım. Bir de dışarıda kullanmak için 2 farklı battaniye daha.)

ELEKTRONİK CİHAZLAR

Bebek telsizi
Sterilizatör
Biberon ısıtıcısı
Oda nemlendiricisi

SEYAHAT İHTİYAÇLARI

Puset (Inglesina, Chicco ve Maxi-Cosi en çok tercih edilen modeller)
Oto koltuğu
Portbebe
Ana kucağı (BabyBjörn ya da Chicco'nun çok güzel ana kucakları mevcut)

Benim çıkardığım liste şimdilik bu kadar. Ancak her bebeğin ve annenin ihtiyaçları farklı. Gezdikçe, gördükçe yeni şeyler keşfediyor insan. Herşeyi almak istesekte bir yerde frenlemek lazım içimizde çoşan duyguları. Keyifli alışverişler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder