28 Şubat 2011 Pazartesi

Emzirmek ve Sütü Arttırmak

Bebeğinizi emzirmek dünyadaki en yüce duygulardan biri olsa gerek. Onun sizden beslendiğini bilmek, emzirirken onunla bir olmak harika bir his.

Bazı anneler anatomik yapı ya da bazı rahatsızlıklardan dolayı bebeğini emziremeyebiliyor. Bunun dışında kalan annelere sesleniyorum. İlk 6 ay bebeğinizi emzirin. Sizin ve bebeğinizin buna ihtiyacı var.

İlk bir hafta ne kadar çok canınız yanarsa yansın sakın vazgeçmeyin. Yara olan göğüs ucu için ben ilk başlarda Novuxol Pomad kullandım. Emzirmeden önce temizlemeniz gerekiyor. Yaraları hızlı tedavi ediyor. Bunun dışında Lansinoh'un yumuşatıcı kremi gayet iyi.

Emzirme işi tamamen psikolojik. Bu işe odaklanın ve bebeğinizin buna ne kadar çok ihtiyacı olduğunu düşünün. Üstelik hızlı kilo vermek de cabası:)

Hatırlatma: İlk 6 ay bebeğinizi koruyan antikorlar da sütünüzden bebeğinize geçiyor. O nedenle grip olsanız bile bebeğinizi bol bol emzirin.

Bol bol su içmenin dışında (Günde en az 3 litre), sütü arttıran besinler var. Ben de işe yarayanlar.

- Rezene Çayı
- Bulgur Pilavı (1. aydan sonra yedim ben:)
- Hurma
- Boza
- Bol bol balık (özellikle hamsi)

Öyle çok fazla tatlı vs. yemiyorum ben. Sağlıklı beslenin ve bu işe odaklanın.
Temiz havada bol bol yürüyün, oksijen alın.
Siz ne kadar mutlu ve pozitif olursanız, aynı duygular bebeğinize de geçiyor. Unutmayın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder